051 70 12 48
Leerlingen van het eerste, tweede en derde leerjaar.
Bij de leerlingen van de middenbouw ligt de focus op het bieden van een duidelijke instructie, het automatiseren van nieuwe leerstof en ontdekken van talenten.
Het automatiseren van de leerstof neemt heel wat tijd in en is zeer belangrijk voor de verdere schoolloopbaan. Dit doen de leerlingen individueel of met een maatje tijdens taaktijd. Bij de start in de middenbouw wordt de basis gelegd van het leren, leerlingen moeten dan ook tijd en ruimte krijgen om op hun tempo te leerstof eigen te maken. Er is ruimte voor differentiatie, zowel naar leerlingen die het moeilijk hebben als voor diegene die nood hebben aan extra uitdagingen.
Taakwerk wordt stapsgewijs opgebouwd en volgt het ritme van het kind. De ene leerling heeft meer en langer instructie nodig dan het andere kind, met het taakwerk wordt de leertijd zo efficiƫnt mogelijk ingevuld.
Kinderen kiezen wanneer ze welke taak zullen afwerken en op het einde van elke taak volgt een zelfevaluatie en reflectiemoment.
Tijdens labo leren ze aan de hand van eenvoudige stappenplannen een onderzoek op te zetten en worden ze gestimuleerd om de wereld rondom hen van dichterbij te bekijken.
In de atelierwerking worden de leerlingen gestimuleerd om hun talenten te ontdekken. Door frequent alle verschillende eilanden te ontdekken komen ze te weten wat ze leuk vinden, wat hun interesses zijn en waar ze kunnen in uitblinken.