051 70 12 48
Leerlingen van het vierde, vijfde en zesde leerjaar
Leerlingen van de bovenbouw worden stelselmatig voorbereid op de overstap naar het secundair onderwijs.
Zelfkennis en zelfsturing spelen een belangrijke rol in het eigen maken van diverse leerstrategieën. Ze leren reflecteren over de eigen werkhouding en sturen deze bij daar waar nodig.
Leerlingen volgen een eigen traject, waarin vaardigheden en kennis worden afgestemd op hun doel (overstap 1A of 1B). dat hen nodige vaardigheden en kennis
Taakwerk & labo worden uitgebreid en leerlingen krijgen een nadrukkelijker rol en verantwoordelijkheid bij het invullen van de leerinhouden. Er wordt meer ruimte voorzien voor eigen inbreng en eigen projecten waarbij leerlingen vanuit hun vaardigheden en kennis, samen met hun maatje een mooi eindproduct kunnen voorstellen aan de klas.
Vanuit de atelierwerking krijgen ze de kans om hun talenten verder te ontwikkelen, dit kan hen helpen bij in de zoektocht in hun verder schoolloopbaan.